1402-11-12 00:05
240
0
88614
معراجی‌ها؛

وحدت رمز بقای شرافت انسانی و الهی است

شهید محمدحسن غفاری در وصیتش نوشت: وحدت را رمز بقای شرافت انسانی و الهی می‌دانیم.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ شهید محمدحسین غفاری فرزند قنبر و معصومه در یکم دی‌ماه سال ۱۳۴۰ در گرگان به دنیا آمد. 

پدرش، درجه‌دار ژاندارمری و مادرش، خانه‌دار بود و در نوجوانی به فوتبال روی آورد. 

دوران راهنمایی را در مدرسه لامعی گرگان درس خواند و در پانزده سالگی پدرش را از دست داد.

 همزمان با سپری کردن دوران تحصیل در رشته بازرگانی دیپلم گرفت و در روزهای پرتب و تاب اعتراض به حکومت شاه خائن، نقش چشمگیری ایفا کرد. 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مسیر نهضت و اندیشه امام خمینی(ره) قرار گرفت، محمدحسن، از نخستین افرادی بود که به بسیج پیوست و دوره های آموزشی را پشت سر گذاشت و در آمل به عنوان گروه‌های مبارزه علیه ضد انقلاب حضور یافت‌.

 در راه‌اندازی پایگاه بسیج مسجد حجتیه محله سرپیر تلاشی ستودنی داشت، او با هدف پیروی از بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، به سپاه پاسداران پیوست و پس از پوشیدن لباس رزم در سال ۱۳۶۱ به عنوان پاسدار به جبهه اعزام شد و سرانجام در عملیات کربلای ۵ در تاریخ سی دی‌ماه ۱۳۶۵، با سمت مسئول اطلاعات لشکر ۲۵ کربلا در منطقه شلمچه بر اثر اصابت راکت به خیل سرداران شهید دفاع مقدس پیوست و پیکر مطهرش در گلزار شهدای امامزاده عبدالله شهرستان گرگان به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت نامه

قید و بند دنیا را از روحمان برداشتیم و به جوار حق تعالی رسیده‌ایم پیروی از ولایت فقیه و وحدت را رمز بقای شرافت اسلامی و انسانی می‌دانیم.

همه باید در این دفاع مقدس برای لااقل یک بار شرکت کنند و از کسانی که هدفشان با عمل شان تطابق نداشت پرهیز کنند.

مسئولان باید بیشتر به فکر محرومان باشند؛ زیرا بیشترین بار انقلاب بر دوش این قشر از جامعه است، وحدت را رمز بقای شرافت انسانی و الهی می‌دانیم.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.